23-03-16

Simpel bananenbrood met appel en blanke rozijnen


Oops...!
Zaterdag staat bij ons altijd deels in het teken van boodschappen doen. We maken standaard een rondje markt, dat is iets waar ik telkens weer van geniet. Daarnaast sneak ik vaak even de toko in en gaan we voor de overige boodschappen naar de supermarkt.
Gisteren hadden we zoveel boodschappen te doen, en kwamen we er thuis pas achter dat we brood waren vergeten...
Tot mijn grote verassing liet mijn vriend heel voorzichtig vallen dat hij misschien wel wat wilde bakken. Uiteindelijk na een aantal overwegingen ging hij vanochtend dan toch aan de slag met een receptje dat ik geschreven had. Ik heb geprobeerd het zo simpel mogelijk te houden, zodat hij geen spijt zou krijgen!
Het is een heerlijk brood geworden en ik was helemaal in mijn nopjes, haha!

Ingrediënten voor een klein brood:
– 2 bananen
– 2 eieren
– 100 g bloem
– 1 tl baking soda
– 1 appel
– 20 g blanke rozijnen
– 2 tl kaneel


Verwarm de oven voor op 180 graden en vet een broodvorm in.
Zet de sultana's in een kommetje met lauw water en laat ze wellen terwijl je het beslag maakt.
Schil en snijd de appel in stukjes.
Prak de bananen en mix ze tot een egaal mengsel met de eieren. Mix in een andere kom alle droge ingrediënten en een snuf zout door elkaar en roer dit vervolgens door het bananenmengsel tot er een glad beslag ontstaat.
Meng tot slot de appel stukjes en de rozijnen door het beslag en giet het in de bakvorm.
Zet het brood circa 35 minuten in de oven.
Zet na 35 minuten de oven uit, doe de deur open, maar laat het bakblik er nog 10 minuten instaan.
Als het brood voldoende afgekoeld is (belangrijk, anders zal het geheid gaan scheuren bij het eruit halen), haal je het brood er voorzichtig uit door de eerst de randen los te maken.
Eet smakelijk!