20-04-16

Pasta met broccoli, peer en geroosterde amandel


Ja hoor, ik ben weer terug van weggeweest wat betreft mijn recepten voor avondeten, en hoe! Dit aparte recept zal een beetje gek in de oren klinken, maar is echt heel erg lekker. Ik ben op het idee gekomen doordat ik de combinatie peer en broccoli vaak meeneem naar school. Dat heb ik ooit eens geprobeerd en dat is goed bevallen, en ik heb zo meteen mijn portie fruit en een deel groente binnen voor de dag!

Ingrediënten voor 2 personen:
- 150 g pasta
- 150 ml kookroom
- 1 grote peer
- 1 broccoli
- 1 tl suiker of een vervanger naar smaak
- amandel(-schaafsel)

  • Kook de pasta gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking (zorg dat je tenminste 15 minuten hebt voor de bereiding van de rest), rooster de amandelen droog in een pannetje en zet ze opzij als ze kleur gekregen hebben.
  • Snijd roosjes van de broccoli en kook dit zacht in circa 8 minuten met een beetje zout.
  • Schil intussen de peer, snijd hem in blokjes en roer het goed om met de suiker of suikervervanger en eventueel een snufje kaneel.
  • Giet de broccoli af, verhit wat olie in een pan en bak de broccoli voor 3 minuten aan met een klein beetje witte peper.
  • Voeg vervolgens de kookroom toe en tot slot de blokjes peer en laat het geheel nog 1-2 minuten doorwarmen.
  • Dien het op en verdeel de geroosterde amandelen over de borden.