14-12-2015

Gnocchi met saucijzen in romige tomatensaus


Aanstaande vrijdag gaan we op vakantie en, hoewel ik geen idee heb waarheen, heb ik er enorm veel zin in!! Het is de eerste echte vliegvakantie die ik met mijn vriend maak, ondanks we al ruimschoots over ons 1-jarig jubileum zitten... Er waren maar twee dingen die ik graag wilde wat betreft de vakantie. Het mag niet warmer zijn dan in Nederland en er moeten kerstelementen aanwezig zijn. Ik ben een hopeloze kerst-aanbidster, vandaar...
Nou goed, gezien we vrijdag weggaan moeten we een beetje uitkijken met wat we allemaal aan boodschappen in huis halen, dus koos ik ervoor de gnocchi uit de vriezer op te maken. Ik verwerkte er wat andere dingen door die we nog hadden staan en kwam op deze samenstelling uit. Ook zitten er weer artisjokharten door, om mijn diabetes weer eens wat aandacht te schenken, haha.

2 Personen
250 g gnocchi
1 grote saucijs
150 g artisjokharten
225 g mix van paddenstoelen en champignons naar keuze
180 g passata / tomatenblokjes / tomato frito
75 g zuivelspread
1 teentje knoflook

Snijd de saucijs en bak deze in een ruime koekenpan samen met het fijngesneden of geperste knoflookteentje.
Snijd ondertussen de champignons en paddenstoelen fijn en snijd de artisjokharten in vieren. Voeg het toe aan de pan en bak het circa 5 minuutjes mee.
Kook intussen de gnocchi in ongeveer 2 minuutjes gaar, afhankelijk van wat de verpakking aangeeft.
Roer tot slot de tomatenblokjes, passata of tomato frito en zuivelspread bij de rest van de koekenpan en breng het geheel op smaak met zout en peper.
Serveer het samen met de gnocchi en garneer het eventueel met wat verse peterselie.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten