19-11-16

Gezonde vanille frappuccino

Oh. My. Sinds het moment dat ik ontdekte dat het mogenlijk is om zelf een 'gezondere' vanille frappuccino te maken, is mijn leven veranderd. Vanille heeft een speciaal plekje in mijn hart. In ons huis staan op meerdere plekken kaarsen met vanille geur, we hebben vanille wierrook stokjes en zelfs op onze wc staan vanille geurstokjes. Daarbij, als het even kan, kies ik ook buitenshuis mijn gebakjes, ijs of koffie met een vanille-smaakje.
Starbucks is een van de franchises die vanille frappuccino's aanbiedt. Echter, zoals iedereen weet, is Starbucks niet heel goedkoop. Ook is het niet altijd een gezonde keuze om wat lekkers bij Starbucks te bestellen. Sinds een paar weken ben ik aan het kijken hoe ik de lekkere drankjes die (o.a.) Starbucks aanbiedt, zelf thuis kan maken, en de vanille frappuccino is bij uitstek een enorme winnaar.
Het is natuurlijk een drankje, maar deze kan ook prima als nagerecht!
Voor meer Starbucks copycat recepten, houd deze link in de gaten.

Voor 2 tall (355 ml) frappuccino's:
- 150 g Griekse (magere) yoghurt
- 170 ml (magere) melk
- 95 g ijsblokjes
- 1 tl vanille extract
- suiker of een vervanger naar smaak


Doe alle ingrediƫnten in een blender of dergelijk keukenapparaat, en voeg als laatste het ijs toe. Zet de machine ongeveer 30 seconden aan, tot het ijs gemalen is. Schenk het in de bekers en top het eventueel af met wat slagroom. Yum!



*Per mok met een suikervervanger circa 67 kcal en 7 kh
*Per mok met 1 el suiker per mok 94 kcal en 14 kh