06-10-2016

Perzik tijm muffins


Het is alweer super lang geleden dat ik voor het laatst een muffin recept met jullie deelde, en ik vond dat het echt de hoogste tijd was daar verandering in te brengen. Ik vind het wel leuk en belangrijk om origineel en creatief te blijven, en probeerde dus iets nieuws te verzinnen dat tegelijkertijd goed bij het nieuwe seizoen (dat nu écht wel van start is gegaan) zou passen...
De afgelopen dagen is het goed herfstig buiten, en ik ben dan ook weer flink aan de warme havermout geslagen. Hoewel ik erg gesteld ben op een aantal vaste combinaties, probeer ik zo nu en dan wat nieuws uit. Sinds het weer kouder is geworden, ben ik dol op de combinatie van tijm en perzik. Toch wel gek hoe het weer van invloed kan zijn op wat je graag eet.
Ik ben de afgelopen weken ontzettend druk, en als ik mijn hoofd even tot rust moet brengen, duik ik graag de keuken in. Niet altijd de beste oplossing, want soms is het gewoon weglopen voor alles dat hoogstnodig (en met wat haast) gedaan/afgemaakt moet worden. Maar goed. Zo ook van de week. Gelukkig was het resultaat deze keer wel erg welkom. Ik besloot muffins te bakken met die nieuwe favoriete havermout combinatie in mijn achterhoofd. Het zijn heerlijke muffins geworden, die echt super zacht zijn, en niet al te zoet. Echt een zeer welkome toevoeging aan mijn collectie muffin-recepten. No thyme to waste, let's get baking!

Ingrediënten voor 12 muffins:
- 240 g bloem
- 2 1/2 tl bakpoeder
- 1/2 tl zout
- 30 g suiker
- 1 ei
- 1 tl vanille
- 240 ml melk
- 3 el neutrale olie
- 2 perziken (4 helfen uit blik)
- 1/2 tl tijm

  • Verwarm de oven voor tot 190 graden en vet een muffin-vorm voor 12 muffins in.
  • Mix in een kom de bloem met het bakpoeder, de suiker en het zout, en in een andere kom het ei, melk, vanille en de olie. Roer dan beide door elkaar tot een glad beslag.
  • Snijd de perzik in stukjes en spatel deze samen met de tijm door het beslag.
  • Verdeel het beslag over de bakvorm, strooi extra suiker of een vervanger erover en bak de muffins in 25 minuten gaar.
  • Laat de muffins 5 minuten in de vorm afkoelen voor ze eruit te halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten