27-10-2015

Gnocchi-ovenschotel met braadworst en paddenstoelen


Hè, super vervelend. Nu de klok een uur is teruggezet afgelopen weekend is het ook een uur eerder donker. Hoewel ik meer redenen heb die ervoor zorgen dat ik dat wél leuk vind, is het toch wel vervelend dat ik nu niet meer goed met mijn mobiele camera kan vastleggen hoe lekker de recepten eruitzien... Haha! Het is ook wel een beetje triest dat ik de foto's überhaupt met mijn telefoon maak misschien, maar dat scheel mijzelf weinig over het algemeen. Ik kan beloven dat het hoe dan ook erg lekker was.
Nou goed dan. Vanavond stond er weer een heerlijk herfstachtig maaltje op het menu en het was weer smullen. We hadden nog een flesje kookroom staan en een braadworst liggen die het beide geen 3 dagen meer uit zouden houden. Tijd om dus wat lekkers mee te verzinnen en dit receptje is waar ik mee op kwam. Het enige dat ik niet in huis had waren de gnocchi en de paddenstoelen, ideaal dus.

2 personen:
100-125 g braadworst (of spekjes)
225 g kastanjechampignons en paddenstoelen mix (wilde '', shiitake)
250 g gnocchi
0,5 ui
1 knoflookteentje
12 g bloem
100 ml kookroom
150 g artisjokharten (uitgelekt)
tijm

Verwarm de oven voor op 175'C en vet een ovenschaal in
Snijd de braadworst, snipper de ui en snijd het knoflookteentje fijn. Verhit wat olie in een ruime pan en bak hierin eerst de knoflook en de uisnippers, en voeg na een minuutje of twee de worst toe.
Zet de gnocchi in een pannetje met water en zout op het vuur en kook deze in twee minuten gaar en laat het uitlekken.
Snijd ondertussen de champignons, paddenstoelen en artisjokharten.
Voeg de champignons en paddenstoelen toe aan de pan met de worst en bak het voor twee minuten even goed mee.
Voeg dan de bloem toe, roer dit goed om en voeg dan de artisjokharten, kookroom en uitgelekte gnocchi toe. Roer het goed door en breng het op smaak met een klein beetje grove peper en wat tijm.
Schep nu de pan-inhoud in de ovenvorm en zet deze in de oven. In ca. 20-25 minuten is de ovenschotel klaar.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten