02-10-2015

Maaltijdsalade: ham en kaas met pecannoten


Ik ben van kinds af aan al een konijn als het op salade aankomt. Een van mijn lievelings avondmalen thuis was dan ook salade met gebakken aardappeltjes. Een paar jaar terug was ik verzot op maaltijdsalades uit de supermarkt, maar die liefhebberij is afgenomen. Nu had ik er dan laatst toch een gekocht omdat ik een avond alleen zou zijn, maar wel heel druk met andere zaken. Toen raakte ik geïnspireerd om het zelf eens na te maken.
Ik deed dat eerder ook vaak. Ik heb vrijwel alle maaltijdsalades uit de supermarkt die ik lekker vind al eens zelf gemaakt. Wel op mijn eigen manier natuurlijk...! Ik vond het heerlijk en lekkerder dan uit een bakje. Het is toch verser en je weet precies wat je eet.

2 personen:
220 g ijsbergsla gemengd
115 g droge penne
100 g honing-mosterdressing (azijn + honing + mosterd + zwarte peper + zout)
80 g hamblokjes
80 g kaas(-blokjes)
70 g komkommer
65 g zoete appel
3 el pecannoten

Kook allereerst de pasta gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking, je wil immers geen warme pasta door je verse en frisse salade (kook het bij voorkeur zelfs al in de ochtend/middag of dag ervoor en zet het met de deksel op de pan en een klein laagje water in de koelkast).
Snijd de appel in blokjes, de komkommer in plakjes die je weer door vieren snijdt, de kaas in blokjes en hak de noten fijn.
Ten slotte hussel je of alles gelijk door elkaar of dien je het in lagen op om het er leuk uit te laten zien.

Eet smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten