23-02-2017

Tortellini met pesto en salami



Het is weer eens tijd voor een niet-Aziatisch recept. Dus, vandaag deel ik een recept voor een van de gerechten die ik graag klaarmaak als ik laat thuiskom en er ook een hongerige Partner Elf van de partij is. Het is lekker snel klaar en, oh, wat is gebakken salami toch lekker!

Wat betreft groente wissel ik vaak af en is het afhankelijk van wat we nog in huis hebben wat ik gebruik. Courgette of spinazie smaakt bijvoorbeeld ook goed, maar wij eten het ook wel gewoon zonder extra groenten.

Ingrediënten voor 2 personen:
- 225 g tortellini
- 1 kleine ui
- 40 g pesto
- 100 g salami
- 50 g erwtjes, optioneel
- 1/8 tl peper uit de pepermolen
- klein handje geraspte kaas

  • Snijd de salami in kleine blokjes en snipper de ui.
  • Kook de erwtjes voor ca. 5 min. (als ze uit de diepvries komen, sla anders over) en bak de salami in een droge koekenpan. Voeg zodra er voldoende vet vrijgekomen is de ui toe.
  • Kook in de tussentijd de tortellini in circa 18 minuten gaar met een snufje zout, giet af, maar bewaar een deel van het kookvocht.
  • Voeg als de ui transparant geworden is de pesto en kaas toe. Voeg een paar voorzichtige scheuten kookvocht van de tortellini toe tot er een mooie saus ontstaat.
  • Voeg tot slot de tortellini, gevolgd door de erwtjes, toe aan de pan. Warm nog even mee, voeg de gemalen peper toe en dien vervolgens op.

psssst! extra lekker met een dikke klodder ketchup of extra kaas ;)

1 opmerking: