18-04-2016

Brownie ontbijtpap



Mijn rooster is op het moment vrij streng. Ik sta om 6:00 op om de trein die ik moet hebben om op tijd op school te zijn te halen. Ontbijt is zoals we allemaal allang weten het belangrijkste maal van de dag. Eerst sloeg ik het vaak over, maar ik merk dat als ik toch ontbijt (ondanks dat ik vaak weinig eetlust heb in de morgen), ik me gedurende de rest van de dag veel energieker voel.
Ik heb dus vaak al betrekkelijk weinig zin in ontbijten in de morgen, laat staan om het klaar te maken. Dit ontbijtje maak je fijn de avond van te voren klaar en het enige dat je dus in de morgen nog rest is het opeten er van.

- 45 g havermout
- 120 g melk
- 120 g yoghurt
- 1 1/2 el cacao
- suiker of vervanger naar smaak
- eventueel 1 el pindakaas of kokosolie

Roer de havermout en de cacao met een snuf zout door elkaar in een afsluitbare beker, kom of bakje. Leg de overige ingrediënten erop, sluit af en schut het goed zodat de inhoud goed gemengd is. Zet het in de koelkast en laat het een nachtje rusten. In de morgen haal je het uit de koelkast and breakfast is served! Je kunt het eventueel ook opwarmen als je dat lekker vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten