03-04-2016

Romige tagliatelle met champignons, rauwe ham en spinazie


Gek dat ik dit recept nooit eerder gedeeld heb, het is namelijk mijn ultieme comfortfood. Het is alweer een tijdje terug dat ik het gemaakt heb, maar ik wist meteen weer waarom het favoriet is. Het is een heerlijke zachte pastamaaltijd, met stuk voor stuk ingrediënten waar ik erg van houd, en die ook nog eens heel erg goed samen gaan. Het is een romige maaltijd met zachte champignons, zachte saus, zachte pasta en smaakvolle stukjes ham en spinazie die je zeker een keer moet proberen!

Ingrediënten voor 2 personen:
- 1 knoflookteen
- 150 g kastanjechampignons
- 150 g tagliatelle
- 150 g spinazie, ontdooid en uitgelekt
- 100 g rauwe ham (Schwarzwalderham is erg lekker)
- 100 g zuivelspread

  • Pers het knoflookteentje en fruit deze in wat olie in een koekenpan. Snijd zodra dit in de pan zit de champignons in plakjes en voeg deze vervolgens toe aan de knoflook. Laat dit 5 minuten bakken.
  • Kook de tagliatelle volgens de aanwijzingen op de verpakking en snijd de ham in reepjes.
  • Voeg als de 5 minuten voorbij zijn de spinazie en ham toe aan de pan, breng het op smaak met zout en peper en schep het gedurende een minuutje goed om.
  • Voeg de zuivelspread toe aan de pan en schenk voorzichtig net zoveel kookvocht van de tagliatelle toe tot er een mooie saus ontstaat. 
  • Giet de rest van het kookvocht van de pasta af en roer de tagliatelle door de saus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten