27-04-2016

Pittige paprikasoep met maïs en chorizo


Vandaag, Koningsdag, heb ik me zo onbedwongen laten gaan met eten dat het me verstandig leek een niet al te zware maaltijd te koken. Little did I know dat dat de beste beslissing ooit was. Ik maakte een soep die de lekkerste soep ooit bleek te zijn, en het recept deel ik natuurlijk met alle liefde met wie het maar lezen wil!
Ik werd overigens wel behoorlijk ongeduldig van het feit dat het fotograferen van deze non-fotogenieke soep op weinig uitdraaide. Jullie zullen me maar op mijn woord moeten geloven dat deze soep écht wel héél erg lekker is!

Ingrediënten voor 2 flinke kommen soep:
- 1 ui
- 2 paprika's
- 4 tomaten
- 1 teentje knoflook
- 1 pepertje
- 1 laurierblaadje
- 425 ml kippenbouillon
- 100 g mais
- 75 g chorizo
- 1/3 tl zout
- peterselie

  • Snijd de paprika's en de tomaten in blokjes, snipper de ui, snijd het pepertje in ringetjes (afhankelijk van hoe pittig je de soep wilt laat je de pitjes zitten) en pers de knoflook.
  • Verhit wat olie in een soeppan en fruit hierin de uisnippers en de knoflook. Voeg na enkele minuten de rest van de gesneden groenten toe en bak dit tenminste 5 minuten mee.
  • Giet de bouillon in de pan en voeg het laurierblaadje en het zout toe, breng het aan de kook en laat het 12 minuten door pruttelen.
  • Snijd ondertussen de chorizo in blokjes en indien je verse peterselie gebruikt hak je deze fijn.
  • Indien je de soep niet pureert laat je het nog eens 12 minuten doorkoken, anders pureer je nu de soep zo fijn je wilt.
  • Roer tot slot de mais en chorizo door de soep, verwarm het eventueel opnieuw en dien het op met de peterselie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten