13-01-2016

Pasta met kip, mozzarella en zongedroogde tomaten


Bij deze neem ik graag het genoegen om met alle plezier een van mijn favoriete, en eigen, pasta recepten met jullie te delen. Merkwaardig is het wel een beetje, dat dit recept tot mijn favorieten behoort. Vroeger was ik niet zo dol op mozzarella, in tegendeel, ik sloeg het liever af. Ik vond het altijd een beetje een schande onder de kazen, waar ik juist zo gek op was om de intense kaassmaak. Mozzarella is natuurlijk veel zachter en smaaklozer. Ik ben het echter de laatste jaren steeds meer gaan waarderen. Het is ook voor een groot deel de textuur die het zo smullen maakt. Ik ben in elk geval genezen van mijn mozzarella-afkeur...:

Ingrediënten voor 2 personen:
80 g zongedroogde tomaten (uitlekgewicht)
250 g kipfilet
80 ml kookroom
1 el oregano
1 bol mozzarella
1 tl citroensap
1 knoflookteentje
paprikapoeder
farfalle

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Snijd de pezen van de kip, snijd hem in stukken en dep hem droog. Pers/snijd ook de knoflook.
Verhit ca. 1,5 el olie (uit het potje met zongedroogde tomaten) in de pan, en voeg wanneer op temperatuur de kipfilet en het knoflook toe. Bak deze goed aan alle kanten en draai het vuur dan wat lager. Breng de kip op smaak met zout, peper en een paar toefjes paprikapoeder.
Snijd de zongedroogde tomaten in stukjes. Voeg als de kip zo goed als gaar is de stukjes toe aan de pan en schep het goed om samen met de oregano.
Giet de kookroom bij de pan en voeg de citroendruppels toe. Proef en voeg eventueel wat extra kruiden toe.
Snijd de mozzarella in stukken ter grote van dobbelstenen en roer het door de pan. Haal wanneer de mozzarella gesmolten, maar nog niet geheel opgenomen is in de saus, de pan van het vuur.

Eet verrukkelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten