04-01-2016

Simpele pompoensoep


Gezien ik pompoen al jaren terug heilig verklaard heb, was ik niet van plan om de restjes van de macaroni and cheese die ik met pompoen maakte weg te gooien. In plaats daarvan maakte ik de dag erna deze heerlijke soep ervan. Ik probeerde het zo simpel mogelijk te houden, zodat het zou blijven draaien om de smaak van de pompoen zelf.
Als je grootser wilt uitpakken of er een maaltijdsoep van wilt maken kun je ervoor kiezen er crème fraîche, geraspte kaas, gesnipperd uitje, paprika, croutons, knoflook, mais, kippenvlees, gehaktballetjes of kruiden als komijn, paprika, chili of wat anders aan toe te voegen.

1 Persoon:
200 g pompoen
1 scheut melk a 40 g
150-175 ml kippenbouillon
1 el tomatenpuree a 18 g

Snijd het pompoenvlees in gelijke blokjes en kook het in ongeveer 7 minuten zacht in de kippenbouillon.
Pureer de blokjes en de bouillon samen met een scheut melk en de tomatenpuree tot een egale massa en warm het opnieuw op.
Breng het eventueel nog wat extra op smaak door meer zout en wat peper toe te voegen, en maak het af met wat peterselie.


*De pompoenpitten ga je natuurlijk niet weggooien. Ze zijn heerlijk om zelf te roosteren! Lees hier hoe het moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten