25-03-2016

Schuimomelet met bonen in tomatensaus


Gisteren heb ik eindelijk een tentamen gehad waar ik al weken tegen aan te hikken zat. Los van het feit of ik hem ook ga halen, vond ik dat ik vandaag een koningsontbijt verdiende.
Deze omelet is het beste ei-ontbijt dat er is! Hoewel er maar twee eieren gebruikt worden, krijg je toch een enorm grote omelet, die kunt vullen met waar je maar zin in hebt. Ik vulde hem vandaag met wat restjes van afgelopen week en heb als een koning ontbeten.

Voor 1 groot schuimomelet:
- 2 eieren
- 2 el room
serveersuggesties: bonen in tomatensaus, ham, geraspte kaas, champignons, spekjes, bosui


  • Klop de dooiers los met de room, zout en peper.
  • Klop de eiwitten stevig, totdat er stijve pieken ontstaan.
  • Verwarm wat bakvet in een koekenpan op een laag vuurtje, spatel het eiwit voorzichtig door de dooiers tot ze volledig gemengd zijn en giet het eimengsel in de pan.
  • Bak de omelet circa 5 minuten, tot de onderkant een kleurtje gekregen heeft en dek de pan dan af met een deksel.
  • Als de bovenkant gestold en gaar is vul je, indien gewenst, de omelet, klap je hem dubbel en dien je hem meteen op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten