16-03-2016

Suikervrije vanille muffins

Ik ben aan het bakken geslagen kan ik wel zeggen! Ik heb echt de smaak te pakken en vind het leuk dat ik door een beetje te experimenteren, uit te proberen en risico's te nemen ik steeds beter leer wat wel en niet kan en wat ik wel en niet lekker vind.
Deze keer viel het wel mee met het experimenteren en risico's nemen. Ik hield het simpel en bakte deze lekkere vanille muffins. Doordat ze op een vrij hoge temperatuur gebakken worden, krijgt de buitenkant van de muffins een goudachtige kleur en diepe smaak.
Deze basis voor muffins bakken is me goed bevallen. Dat betekent dat het verder experimenteren kan beginnen! To be continued...

Ingrediënten voor 4-5 muffins:
- 90 g havermout
- 1 tl bakpoeder
- 2 bananen
- 1 ei
- 3/4 tl vanille
- 1/4 tl zout

  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Prak de bananen zo fijn mogelijk met een vork. Klop vervolgens het ei erdoor samen met het zout en de vanille.
  • Roer in een aparte kom de havermoutvlokken en het bakpoeder goed (!) door elkaar, en roer dit tot slot door het banaanmengsel.
  • Schep het beslag in de vormpjes en bak de muffins in 20-30 minuten in de oven, tot ze een goudbruin korstje gekregen hebben.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten