11-05-2016

Gnocchi met saucijs, champignons en een romige tomatensaus


Volgens vriendlief het lekkerste dat ik deze maand voor hem gekookt heb (muffins, taarten en koeken niet meegerekend, haha). Best een prestatie. Gnocchi is namelijk iets wat hem niet echt vertrouwd is, en meestal houdt dat in dat ie het liever niet eet. Ook ik zelf hoef niet te overwegen of dit een van mijn favorieten is, want dat is het zeker. Ik postte eerder al twee recepten met gnocchi, waarvan er een heel veel van deze weg heeft. Toch heb ik het idee dat deze door de kleine veranderingen dermate beter gelukt is dat het het waard is er nog een post voor te typen.
Kortom: het is een groot bord, tot aan het randje gevuld met heerlijk zachte ingrediënten die enorm goed samen gaan.

Ingrediënten voor 2 personen:
- 250 g gnocchi
- 2 saucijzen
- 175 g artisjokharten
- 225 g mix van paddenstoelen en champignons naar keuze
- 200 g passata of tomatenblokjes
- 50 g kookroom
- 1 teentje knoflook

  • Snijd de saucijzen in plakjes en bak deze in een ruime koekenpan samen met het fijngehakte teentje knoflook.
  • Was de champignons en snijd ze in plakjes. Voeg toe aan de pan.
  • Kook ondertussen de gnocchi in circa 2 minuten met wat zout gaar, afhankelijk van wat de verpakking aangeeft.
  • Snijd de artisjokharten in vieren en voeg deze - als de champignons zacht worden - samen met de overige ingrediënten toe aan de pan en breng het op smaak met zout en peper. 
  • Giet tot slot de gnocchi af en roer deze kort om met de rest in de koekenpan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten