05-05-2016

Pannenkoeken ovenschotel met pesto kip en mozzarella


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een nieuw recept postte voor de serie gevulde pannenkoeken, en ik besloot afgelopen week dat het weer hoog tijd was voor wat nieuws.
Gezien ik de afgelopen weken pas erg laat thuis ben en dus pas erg laat begin met koken, kocht ik kant-en-klare pannenkoeken om mezelf wat moeite te besparen. Nu weet ik uit ervaring dat deze altijd éérst even de magnetron in moeten, gezien ze anders geheid breken bij het vullen. Na een lange dag werken had ik daar echter niet aan gedacht en ging het dus fataal mis. Uiteindelijk is het uitgedraaid op een soort pannenkoeken-quiche. Ik bekleedde gewoon de hele schaal met de stukken pannenkoek, schepte de vulling erin en strooide er kaas over. Hoewel het dus officieel niet opgerolde gevulde pannenkoeken zijn geworden, was het zeker minstens zo lekker!

Ingrediënten voor 2 personen:
- 4-5 pannenkoeken
- 325 g kipfilet
- 185 g champignons
- 125 g mozzarella
- 2 el pesto
- handje geraspte (Parmezaanse) kaas


  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Dep de kip droog en snijd het in stukjes. Verhit wat olie in een pan en bak de kip hierin aan.
  • Was en snijd de champignons in plakjes, en voeg ze toe aan de pan samen met de pesto. Breng het op smaak met zout en peper en bak het voor 5 minuten.
  • Vet een ovenschaal in en bekleed deze met de pannenkoeken. Snijd de mozzarella in plakjes en verdeel het over de pannenkoeken. Schep de kip en champignons over de mozzarella en verdeel de kaas erover.
  • Ze de schaal voor ca. 10-15 minuten in de oven, tot de kaas gesmolten is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten