31-05-2016

Zomerse maaltijdsalade met kip en spekjes

Verplicht typ ik dit recept uit, onder hoge druk van mijn vriend. Deze salade maakte ik vroeger regelmatig toen ik nog op kamers woonde voor mezelf en mijn huisgenoot. Afgelopen zondag maakte ik het voor het eerst voor mijn vriend en mij. Ik redeneerde de dag ervoor dat het een goede maaltijd zou zijn om te vieren dat het eindelijk weer zomers weer is. Ik weet dus niet of karma hier een rol heeft gespeeld, want zondag heeft het hier de hele dag gigantisch gegoten...
Anyway, de salade bleek godzijdank net zo heerlijk als het regent, zo vond ook mijn vriend. Hoewel het een hele simpele samenstelling van ingrediënten is, gaan ze wel uiterst goed samen. Vergeet niet de mayonaise!

Ingrediënten voor 2 personen:
- 50 g spekjes
- 1 kipfilet, in stukjes
- 125 g ijsbergsla
- 375 g krieltjes
- 150 g cherrytomaatjes
- 1/2 avocado 


  • Bak de spekjes uit in een droge koekenpan en voeg vervolgens de kip toe. Voeg als de kip gaar is de krieltjes toe, breng het op smaak met zout en peper en bak het op hoog vuur krokant terwijl je geregeld roert zodat het niet aanbakt.
  • Snijd in de tussentijd de tomaatjes in vieren en de avocado in plakjes.
  • Verdeel de sla over 2 borden, schep daarop de aardappeltjes, spekjes en kip. Maak het af met de plakjes avocado, strooi daarover wat citroensap en zet een goede mayonaise op tafel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten