15-05-2016

Rijst met roerei, spinazie en gerookte kip



Dit keer een mega simpel recept, maar te lekker om niet te delen. Spinazie is altijd al een van mijn lievelingsgroenten geweest. Als kind at ik het vaak met gekookte aardappels, het malste stukje vlees en een gekookt eitje, een echte AVG maaltijd dus! De keren dat ik het nu weer op die manier eet proeven nog beter door de goede herinneringen, maar zijn desondanks zeldzaam: mijn vriend houdt niet van gekookte aardappelen.
Vandaag was een gekke dag en uitgebreid koken stond niet helemaal boven aan mijn lijstje... Ondanks dat heb ik als een koningin gegeten, want het was echt genieten. Zonder gekookte aardappels is prima te doen, maar dat eitje kan ik er echt niet bij missen!
Zoals ik al zei is het dus een lekker makkelijk recept, maar toch zeker de moeite waard om een blog post aan te wijden.

Ingrediënten voor 2 personen:
- 265 g gerookte kipfilet
- 3-4 eieren
- 50 g champignons, gesneden
- 50 g Hüttenkäse
- 350 g bladspinazie
- 150 g pandan rijst


  • Verwarm de oven voor op 175 graden warm hierin de gerookte kipfilet op.
  • Kluts de eieren los met de Hüttenkäse en roer de champignons erdoor. Verhit wat vet in een pan en bak hierin het ei-mengsel tot roerei en breng het op smaak met zout en peper. (Houdt het eventueel warm in de oven waar ook de kip in opgewarmd wordt.)
  • Kook de rijst in water met zout, tot het zacht is en bijna al het vocht opgenomen heeft (ca. 10 minuten).
  • Was de spinazie en wok het in een ruime pan, handje voor handje, tot het geheel geslonken is. Breng het op smaak met wat zout.
  • Snijd de kipfilet in plakken en verdeel het, samen met de rijst, spinazie en roerei over de borden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten