28-05-2016

Romige pasta met peppadews en pijnboompitten


Vandaag kookte ik voor mezelf, en dat betekent dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik een maaltijd zonder vlees kook. Het idee voor een kazige pasta met peppadews spookte al een tijdje door mijn hoofd, en vandaag zette ik dat idee om naar werkelijkheid!
Deze pasta is zo lekker door de zoete pittige peppadews in combinatie met de zachte roomsaus en geroosterde pijnboompitten. Fijn dat zo'n lekkere pasta binnen no time op tafel kan staan.

Ingrediënten voor 2 personen:
- 150 g pasta
- 150 g peppadews
- 1 el citroensap
- 5 el zuivelspread
- 75 ml kookroom
- flinke hand pijnboompitten
- 2 tl bieslook


  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking en rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan.
  • Roer de zuivelspread goed los met de kookroom, en breng het op smaak met de bieslook, het citroensap en wat zout en peper.
  • Giet de pasta af en doe het in een pan met antiaanbaklaag, samen met de saus om het geheel nog even goed op te warmen.
  • Dien het op met de geroosterde pijnboompitten erover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten