17-05-2016

Mokka ontbijtpap



Laatst, tijdens een bak-experiment, maakte ik een mokka glazuur met koffie, cacao en poedersuiker. Mokka is een smaak die je eigenlijk helemaal niet zo vaak tegenkomt. Vroeger at ik, telkens op de verjaardag van dezelfde persoon, één keer per jaar een stuk mokka taart en daar keek ik altijd naar uit! Van de afgelopen jaren kan ik eigenlijk niet bedenken of ik wel mokka gegeten heb, en ik besefte me dus hoe stom dat eigenlijk is toen ik het glazuur maakte!
De volgende morgen maakte ik direct deze mokka havermout, en ik kan inmiddels wel zeggen dat de mate waarin ik mokka eet wat is toegenomen...
Ik heb geen toppingen in het rijtje ingrediënten opgenomen, omdat dit toch wel persoonlijk is vind ik. Ik raad echter sterk aan, dat mocht je de kans krijgen het met hazelnoten en banaan te eten, je dit zeker moet doen!
Voor meer mokka (lees: muffins!) houd de blog in de gaten...

- 40 g havermout
- 2 el cacao
- 175 ml sterke koffie
- 125 ml melk of water
- 1/4 tl vanille
- suiker of vervanger

Meng de havermout met de cacao in een kommetje.
Breng de koffie, de melk of het water en eventueel de vanille in een pannetje aan de kook en voeg de havermout toe. Laat het zo dik koken als je lekker vindt en breng het op smaak met suiker of een vervanger.
Voeg eventueel toppingen toe, zoals banaan, (hazel-)noten, chocolade of iets anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten