28-05-2016

Kokoskoeken (suiker-, boter- en glutenvrij)


Van de week vertelde broerlief mij dat ik maar een ouwe snoepert ben, terwijl hij me wees op mijn eigen foto van de chocoladekoeken die ik eerder die week gemaakt had. Ik kan hem helaas geen ongelijk geven, dus besloot ik maar eens een koek recept voor gezonde snoeperts te maken.
Zelf is mijn broer niet per se een paleo aanhanger, maar hij vindt het wel fijn om de elementen uit het paleo dieet die hem aanspreken te hanteren, net als ik eigenlijk. Je ophangen aan een dieet is onnodig naar mijn mening. Er zitten een hoop goede voorschriften in verschillende diëten. Waarom dan niet gewoon al die punten uit die verschillende diëten meenemen en lekker je persoonlijke dieet volgen?
Nou goed. Hier dan een ultra gezond koek recept, dat ook nog eens ultra makkelijk te maken is met ultra weinig ingrediënten!

Ingrediënten voor 6 koeken:
- 6 el kokosmeel (42 g)
- 1 grote banaan (120 g)
- 1/8 tl zout
- 1/4 + 1/8  tl bakpoeder
- 135 ml melk
- 1/2 tl vanille, optioneel

  • Verwarm de oven voor op 175 graden en bekleed een bakplaat met een vel bakpapier.
  • Meng alle droge ingrediënten door elkaar en prak de banaan fijn in een kommetje met een klein deel van het melk. Roer de mengsels door elkaar en voeg de rest van de melk toe.
  • Bak de koeken in circa 30 minuten gaar, en laat ze op de bakplaat rusten tot ze helemaal afgekoeld zijn.



*Een grote koek bevat maar 51 calorieën en 6,5 koolhydraten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten